Amazon’da ürünleri sıralamak üç şeye dayanır:
Amazon listelemenize gelen trafik 🚦
Söz konusu trafiğin dönüşüm oranı 🤑
Yorumlar (olumlu yorumlar elbette) 🌟
Amazon SEO’nun gizli sosu budur.
Basit bir liste, ancak çoğu satıcının yanlış yaptığı Amazon Arama Motoru Optimizasyonunun (SEO) temelleridir.
“Amazon’da avantaj sağlamanıza yardımcı olacak yeni taktikler ve parlak nesneler her zaman olacaktır (ve hepimiz her avantajı değerlendirmenin önemli olduğunu biliyoruz). Ancak gerçek büyük kayalar, görünürlük ve dönüşüme odaklanan sıkıcı, sağlam temellerle hareket ettiriliyor.”
ECF topluluğunun denenmiş ve test edilmiş stratejileriyle dolu bu kılavuz, Amazon SEO optimizasyonunun inceliklerini anlamanıza yardımcı olacaktır. Ürün görünürlüğünü artırmak ve dönüşümleri artırmak için sizi etkili SEO stratejileri ve araçlarıyla donatacaktır.
İçindekiler
Amazon’un Ürün Sıralama Algoritmasını Anlamak 🤖
Amazon SEO Sıralama Faktörleri
%1’leri Keşfetmek: Amazon SEO Stratejisi ve Optimizasyon Önerileri
Amazon Ürün Listelemenize Gelen Trafiği Artırmak İçin 🚦
Daha Yüksek Dönüşüm Oranları için Amazon Listelemelerini Optimize Etme 🤑
Amazon Yorumlarını Yönetme ve Teşvik Etme 🌟
Son Düşünceler: Temel Bilgilerde Uzmanlaşmak = Amazon SEO’da Uzmanlaşmak
Amazon’un Ürün Sıralama Algoritmasını Anlamak 🤖
Amazon’un ürün sıralama algoritması A9 , ürün listelemenizin Amazon’un arama sonuçlarında hangi konumda olacağını belirler.
A9, alakalı anahtar kelimeleri belirlemek için bir ürün listesinin metin içeriğini (başlık, açıklama vb.) analiz ederek Google’ın algoritmasıyla benzerlikler paylaşır. Daha sonra, bir ürünün müşterinin arama sorgusuyla ne kadar iyi uyum sağladığını ölçmek için bu anahtar kelimelerin alaka düzeyini ve önemini değerlendirir.
Yazar notu: Amazon’un A9 algoritmasının artık A10 olup olmadığına dair spekülasyonlar var. Bu konuyu açıklığa kavuşturmak için ECF’nin Amazon uzmanlarından Joshua Rawe’a ulaştım:
“Birçok eski çalışan, TEK bir algoritmanın olmadığını ve A8, 9, 10 vb. adında bir algoritmanın olmadığını iddia ediyor.
Ancak A9 veya A10’a atıfta bulunarak o kadar çok makale yazılıyor ki, bu neredeyse kendi kendini gerçekleştiren bir kehanet.
Günün sonunda hepimiz anahtar kelime aramalarında ürününüzü gösterecek şekilde bir makineyi nasıl yönlendireceğinizi bulmaktan bahsediyoruz. Bu makineye ne isim vermek istediğiniz size kalmış, ancak topluluk Algoritmik (AX) yaklaşımı gerçekten beğenmiş gibi görünüyor.”
Bu yüzden ‘A9 algoritmasına’ bağlı kalacağız.
Amazon A9 ve Google’ın Algoritması
platformu olmasıdır A9 (Amazon’un ürün sıralama algoritması) ile Google gibi diğer arama motorları arasındaki temel ayrım, Amazon’un öncelikle bir satın alma . Amazon’da arama yapan kişiler satın almayı planlıyor, bu nedenle algoritması satılması muhtemel ürünlere öncelik veriyor.
Amazon SEO Sıralama Faktörleri
Anahtar kelime alaka düzeyi: Ürün listelemenizin, alışveriş yapanların Amazon aramalarında kullandıkları anahtar kelimelerle ne kadar iyi eşleştiğini gösterir. Buna başlığın, açıklamanın ve arka uç arama terimlerinin optimize edilmesi de dahildir (bununla ilgili daha fazla bilgi yakında).
Dönüşüm oranı: Daha yüksek dönüşüm oranları müşterinin ilgisini çektiğini gösterir ve Amazon’un algoritması bunu ödüllendirir.
Ürün resimleri ve videosu: A+ İçerik, ve metin gibi yüksek kaliteli görsellerle zenginleştirir ürün listelemelerini kısa biçimli video , etkileşimi ve dönüşümleri artırarak dolaylı olarak SEO çabalarını destekler.
Amazon Satış Sıralaması: Satıcıları geçmiş satış performansına, hesap sağlığına, incelemelere ve ürün fiyatına göre derecelendirir. Daha yüksek satış sıralaması, daha fazla satış potansiyeline işaret eder.
Envanter seviyeleri: Yeterli envanteri sürdürmek sizi Amazon’un algoritmasının iyi durumda tutmasını sağlar. Bir envanter yönetimi aracı, takibin iyileştirilmesine yardımcı olabilir ve stok azaldığında sizi uyarabilir.
Müşteri incelemeleri: Olumlu incelemeler, özellikle de yüksek puanlara ve ayrıntılı geri bildirimlere sahip olanlar, sıralamanın ve görünürlüğün artmasına katkıda bulunur.
Sipariş karşılama yöntemi: programından yararlanmak Amazon’un Amazon Lojistik (FBA) teslimat hızını, müşteri deneyimini ve Prime rozeti aracılığıyla görünürlüğü artırır.
Sponsorlu reklam: TBM reklamlı Sponsorlu Ürünler gibi Amazon’un reklam platformundan yararlanmak, arama sonuçlarında ve ayrıntı sayfalarında ürün görünürlüğünü artırır ve sizi yüksek niyetli alışveriş yapanlarla buluşturur.